PostHeaderIcon Kakao Beyni Güçlendiriyor

AddThis Social Bookmark Button

Kakao flavonolleri dene ve kakao içinde bulunan doğal kimyasalların, beyne kan akışını güçlendirdiği ve uzun dönemde yaşlılarda bellek zayıflaması ve inme riskini azaltabileceği belirtildi.

Harvard Üniversitesi tıp araştırmacılarınca 59-83 yaşları aralığındaki sağlıklı denekler üzerinde yapılan gözlemlerde, düzenli olarak kakao flavonellerince zengin içecekler verilen deneklerde bir hafta sonunda beyne kan akışının yüzde 8, iki hafta sonunda da yüzde 10 arttığının gözlendiği açıklandı. Neuropsychiatric Disease and Treatment adlı bilim dergisinde yayımlanan araştırmayı yürüten bilim insanlarına göre bu flavonollerin uzun süreli kullanımı, yaş ilerledikçe beyne kan akışının azalması sonucu beyinde ortaya çıkan yapısal bozulmalar ve hafıza gerilemesi gibi etkileri yavaşlatıyor.

 

PostHeaderIcon Yeni Makaleler

PostHeaderIcon Popüler Makaleler

Sponsorlar
İlgili Bağlantılar
Toplist
internet
İçeriklerimiz tamamen bilgilendirme amaçlı olup hiç bir şekilde kesin tavsiye niteliği taşımaz. Ortaya çıkabilecek sorunlardan www.bilisimgelisim.com sorumlu tutulamaz.